onsdag 2. desember 2009

Stapleton sutrer

Nettavisen har i dag en artikkel angående Boasson Hagen sin overgang til Team Sky. Mye av det som står der er gammelt oppgulp fra Team Columbia eier Bob Stapleton. Columbia eieren er tydeligvis fortsatt veldig skuffet over og ha mistet stortalentet, noe jeg synes er helt forståelig. Det som ikke er like forståelig er hvordan han skylder på alle andre for at Boasson Hagen valgte å forlate laget til fordel for Team Sky. For det første drar han for ente gang opp det økonomiske og sier at Columbia var villig til å tilby Edvald så godt som hva som helst. Slik jeg har forstått det er det økonomiske spørsmålet noe som kun har vært et tema i media og hos Stapleton selv. Boasson Hagen og hans managment har hele tiden vært klar på at det viktigste for Boasson Hagen er de sportslige utviklingsmulighetene det nye laget kan tilby.

Stapleton legger skylda for overgangen til Boasson Hagen sin manager Birger Hungerholdt. Hvordan ting har utartet seg og hvem som har gjort ting riktig eller galt har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg om. Det jeg derimot har en sterk mening om er hva Stapleton og Columbia kunne gjort annerledes. I mine øyne gjorde Columbia valget lett for Boasson Hagen ved å ikke satse på stortalentet. Mannen som av Procycling ble kåret til årets tredje beste syklist og som kapret en historisk god norsk protour plassering presterte i flere tilfeller på tross av istedenfor på grunn av laget. Det er ikke ofte vi ser en opptrekker smadre spurtern sin, men det gjorde Boasson hagen ved noen anledninger. Det betyr bare en ting: at feil mann ble satset på! Nå kommer Boasson Hagen til et lag som virker til å gi nordmannen akkurat den rollen han har gjort seg fortjent til og som han burde hat i Columbia. Stapleton mener kanskje at Hungerholdt har skylden for at Boasson Hagen forlater Columbia, jeg mener han har fortjenesten for lagbyttet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar